Brda nad Lipanco

Kratek opis poti

Macesni ob poti

Pogled na Lipanco

Z Lipance se odpravite po stezi, ki pelje proti Debeli peči. Za prvim strmim vzponom čez skalni rob vas kažipot usmeri levo na Lipanska vrata. Vzpon nadaljujete po lepi stezici, ki se po zgornjih travnikih Lipance med redkimi macesni, ruševjem, slečem in vresjem zlagoma vzpenja proti grebenu, dokler se ne zaleti v strma pobočja Brd.

Občasno komajda vidna pot se vzpne strmo po travniku do steze, ki vodi z Debele peči pod vrhom Brd proti Lipanskim vratom. Na njej zavijete desno proti vrhu, ki ga vidite naravnost pred seboj. Po krajšem položnem prečenju zavijete levo navzgor. Steze v začetku praktično ni, nato pa se pokaže ozka stezica, ki vas po drobnem pesku, kakršnega bi bili veseli v vsakem parku, po travniku med skalami popelje do grebena, od koder se odpre pohodnikom nad Lipanco dobro znani pogled na Triglav. Grebenu sledite v desno do vrha, kjer se odpre še pogled na vzhod, na sosednjo Debelo peč in Karavanke ter Kamniško-Savinjske Alpe v ozadju.

Pogled na Triglav

Jesenski macesni

Na zahodu ležita Lipanski vrh in Mrežce

Debela peč

Zimski užitki

Do Lipance se lahko vrnete po drugi poti, ki se z vrha Brd desno od ruševja spušča  proti vzhodu (v smeri Debele peči). Ko vam na grebenu ruševje popolnoma zapre pot, se mu izognete desno po zelo skalnatem travniku (tam se pojavijo ostanki markacij). Travnik postaja vse bolj skalnat, dokler se na koncu ne spuščate po grušču proti markirani poti, ki ste jo zapustili pred vzponom na vrh (izgubiti se ne morete, saj je pot ves čas pod vami).

Na markirani poti zavijete levo proti Debeli peči in se zložno spustite do sedla med Brdi in Okrogležem. Od tam si še enkrat oglejte Triglav onstran Krme, nato pa se po precej strmem pobočju spustite desno proti Lipanci.

Komentar (tonej marolt, 17. 9. 2006)

Dober opis poti na goro.
Zbiralcem "žigov" in "vrhov" bi rad sporočil, da se v Blejski koči na pl.Lipanca, dobi
zgibanka POKLJUŠKI GAMS s seznamom vrhov nad planino in tja do Tosc-a.
Tone Marolt, 17.9.2006

Ocena izleta: (Mirko Gorenc, 21. 8. 2006)

Komentar (Ivan Pepelnjak, 1. 8. 2006)

Obe stezici na Brda (tako tista z Lipanskih vrat kot ona iz smeri Debele peči) sta zdaj (precej po nepotrebnem) markirani.