Kojca iz Jesenice

Začetek poti

Zakriž in jutranja megla nad Cerknim

Na Kojco se bomo odpravili iz Jesenice, majhne vasice nad Cerknim. Do Jesenice vas pripelje cesta iz centra Cerknega (za opis možnih dostopov do Cerknega si oglejte stran Kako v Cerkno):

• Če ste se v Cerkno pripeljali preko prevala Kladje, se po obvoznici zapeljite mimo Cerknega ter malo pred cerkvijo zavijte nazaj proti centru. Če ste v Cerkno prišli iz doline Idrijce, vozite stalno naravnost.
  • Sredi Cerknega boste naleteli na manjši semafor, ki navadno samo utripa. Takoj za semaforjem zavijete levo (kažipot Ravne/Zakojca).
  • Tik za križiščem lahko zavijete levo na zelo ozko cesto proti Zakrižu. Cesta se hitro dvigne nad Cerkno ter vas po strmem klancu pripelje v Zakriž. Sredi vasi zavijte levo, nekaj metrov kasneje pa vas lesen kažipot (Zakojca) usmeri desno na cesto, ki vas pripelje do širše ceste iz Cerknega.
  • Če ne ljubite vožnje po ozkih cestah, nadaljujte v Ceknem vožnjo po širši cesti (smer Zakojca). Cesta se polagoma dviguje po dolini skozi vasi nad Cerknim in vas prav tako pripelje nad Zakriž. Še namig – na vseh križiščih zavijajte levo.
  • Po širši cesti, ki vodi nad Zakrižem, nadaljujete pot do razcepa Vrh Križa, kjer zavijete desno (kažipot Jesenica). Cesta se začne zlagoma spuščati in vas po nekaj kilometrih pripelje do Jesenice.

Po gozdni cesti do
prevala Vrh Ravni

Pot na Kojco lahko začnete sredi vasi (priporočam) – z avtom se zapeljete v vas, sredi vasi vas pričaka kažipot in prve markacije, avto pa lahko pustite na parkirišču ob spomeniku (le nekaj metrov od začetka markirane poti). Markirana pot vas bo skozi vas popeljala do prevala Vrh Ravni, kjer se začne pravi vzpon.

Vzpon na Kojco si lahko malce skrajšate in se z avtom dvignete nad Jesenico – na začetku vasi zavijete desno na asfaltno cesto (kažipot: Kojca/Porezen). Asfalta je kmalu konec, na naslednjem razcepu zavijete levo (spet smer Porezen). Avto lahko pustite na enem od parkirišč ob cesti, lahko pa se z njim zapeljete vse do prevala, kjer boste prav tako imeli dosti prostora za parkiranje.

Če se boste odločili, da boste avto pustili na začetku gozdne ceste proti prevalu, vas bo v začetku čakal precej strm vzpon, ki pa ga je kmalu konec in po prijetni gozdni cesti se boste v manj kot pol ure sprehodili do prevala, kjer se z desne pridruži pešpot iz Jesenice.