Sv. Duh in Križna gora nad Podkrajem

S sv. Duha proti Križni gori

Pot proti Križni gori

Če hočete nadaljevati svoj izlet s krožno potjo proti Križni gori, se s sv. Duha vrnite po strmem klancu do položne gozdne poti, pri kažipotu, ki vas je usmeril na sv. Duh zavijete levo (nazaj proti Podkraju), nato pa se na naslednjem križišču usmerite desno (leva pot vas pripelje nazaj v Podkraj). Ta razcep je ena zelo redkih slabih točk celotne poti, saj je popolnoma neoznačen. No, na srečo vas že po nekaj metrih pričakajo naslednje markacije, ki vas varno pripeljejo vse do Križne gore.

Še zadnji vzpon

Pot najprej poteka po prijetni gozdni cesti, ki se le lahno vzpenja, ob poti lahko občudujete gosto posejane svečnike, nato pa naenkrat zavije ostro levo (tukaj vas čaka tudi edini zaraščen del poti), vzpon nadaljujete po tipični planinski poti, posejani z apnenčastimi skalami. Od vrha Križne gore vas loči le še en vzpon (pa tudi ta ni hud, skupna višinska razlika je le kakšnih 40 metrov) in nekaj metrov poti – potem pa se kar naenkrat znajdete na vrhu strmega kraškem travniku s čudovitim razgledom – prišli ste na Križno goro.

Ocena izleta: (Ljubica Zemljak, 11. 6. 2006)

Prijeten izlet, ravno prav naporen, veliko cvetja (orlice, perunike in še in še...) in lep razgled s Križne gore na Vipavsko dolino in morje. V opisu omenjena šibka točka pri oznaki odcepa za Križno goro je očitno popravljena, saj so bila vsa razpotja dobro označena.