Javorč iz Žirov

Vzpon na Javorč

Prvi vzpon
Pot se hitro začne vzpenjati v hrib – najprej ob travnikih, nato po borovem in bukovem gozdu. Ob poti boste kmalu opazili športne pripomočke, saj pravzaprav hodite po trimski stezi.

Kažipot na trimski stezi

Naravnost čez travnik

Po krajšem vzponu pridete do travnika, ki ga prečkate (tu se odcepita dve poti) in nadaljujete hojo po trimski stezi, dokler ne pridete na širšo gozdno pot s kažipotom, ki označuje smer trimske steze. Tu zavijete levo in se nato ves čas držite najširše poti (pozimi najbolj shojene gazi), ki vodi navzgor (ves Žirovski vrh je kar prepreden s potmi, ta nasvet pa vas bo zagotovo pripeljal prav do vrha Javorča).

Vzponi na gozdni poti

Gozdna pot je precej položna, le občasno jo prekinjajo krajši vzponi. Ker ves čas teče po gozdu, boste poleti sicer v prijetni senci, botaniki pa boste prikrajšani za užitke, ki bi jih imeli z opazovanjem travniških rož. Poleti boste ob poti kljub vsemu opazili šentjanževko, zajčico in navadni črnilec.

Pogled na Žiri

Z vzpenjanjem postaja gozd vse bolj redek, dokler končno ne pridete do travnika, s katerega se odpre lep pogled na Žiri in okoliške hribe. Na tem travniku poleti poiščite madronščico (našli jo boste levo od poti nekje na sredi travnika), jeseni pa togo smetliko (raste pod potjo med resjem). Po krajšem počitku nadaljujete pot proti vrhu (kot prej – vedno nazvgor), ki je že precej blizu (le še slabih 100 metrov višinske razlike).

Zimska panorama s travnikov pod Javorčem